Szeptember első hétvégéjén rendezték a közműkupa vitorlásversenyt Nyomtatás

Németh Ferenc beszámolója

Szeptember első hétvégéje idén sem hazudtolta meg önmagát, az őszi balatoni szezon rendezvénydömpinggel rajtolt. Volt úszóverseny és hajókiállítás valamint legalább hat regatta, melyekből szabadon választhatott a nagyérdemű.

A mi választásunk, a kilenc éves ACO – FGF Közmű és Épületgépész Kupára esett. Évek óta járunk erre a versenyre, akár Kenesén, akár Lellén kerül megrendezésre. Elsősorban a kollégákkal, az üzletfelekkel való találkozás miatt választjuk ezt a rendezvényt, ahol a versenyrendezés, a vendéglátás és az évről évre ismétlődő kivalló hangulat garantálja a szórakozásunkat.

Pénteken este érkeztünk Lellére és azon nyomban egy hatalmas buliba csöppentünk. Hajnali négykor kerültünk ágyba, így a szombati 11 órás rajt komoly kihívást jelentett számunkra. A kormányos értekezletet persze lekéstük ezért jóindulatú versenytársaink eligazítása után indultunk ki a vízre, hogy elrajtoljunk a Balatonszemes és Balatonboglár között kitűzött túrafutamon. Nem túl erős, de stabilnak tűnő keleti szélben kezdtünk cirkálni Szemes felé, a bójához érve kezdett szétszakadni a mezőny, a gyorsabb hajók jelentős előnyt szereztek. A Boglárig tartó hosszú hátszél szintén több taktikai lehetőséget rejtett magában főleg úgy, hogy Lellén egy kaput kellett venni. A folyamatosan gyengülő szélben csak azok jártak jól, akik a boglári pályajel után megcélozták a déli partot és annak közelében krajcolgattak. A végjáték nagyon gyatra szélviszonyai miatt csak a mezőny egy része tudta limitidőben teljesíteni a futamot, a yardstick III. osztálynak pedig rövidíteni is kellett a pályát.

A szombati túraversenyt végül tekintélyes fölénnyel nyerte a tavalyi győztes Gardazzurra, Simó Bélával a kormányánál, ismét a Csakó Team színeiben, így idén is ők vihették haza a Közmű és Épületgépész Kupa vándordíját.

Előnyük elég volt arra is, hogy magabiztosan nyerjék a yardstick I. osztályt is, az ACO színeiben futó Sleepwalker (Székely Antal) és az Aeroplane (Márfy Miklós) előtt. Yardstick II-ben is tavalyról is ismerős csapatok állhattak a dobogóra, első helyen végzett Sáfián László Dolce Vitája a Bétatherm csapatával, megelőzve a Celsius Thermet képviselő Vangelist (Harmath Gábor) és az ACO második csapatát a Compass Imi Jé (dr. Bodnár Imre fedélzetén).

A rövidített pályát futó Yardstick III-as egységek között idén sem talált legyőzőre az FGF-es Farkas László a Lupoval, mögötte végzett a Tátrai Sándor Sasija, és a Főgáz csapata az Indra fedélzetén, Erben Hans-Peter irányításával.

A hoppon maradtakat is kárpótolta a partra érkezést követően felszolgált többfogásos vacsora. Talán a pénteki buliban szerzett „tapasztalatok” miatt a szombat este szolidabbra sikeredett, bár így kényelmesebben készülődtünk a vasárnapi pályafutamokra.

A második versenynapon reménytelennek tűnő szélcsend fogadta a résztvevőket, ezért a verseny rendezője parti halasztás mellett döntött. Sajnos délben sem mutatkozott remény arra, hogy akár csupán egy gyengeszeles futamot lehessen rendezni, így a Közmű Kupa pályafutamai idén elmaradtak. A megfogyatkozott versenyzési lehetőség ellenére ismét kifogástalanul éreztük magunkat a közmű és épületgépész ágazat tradicionális regattáján, így bizonyosan nem hagyjuk ki a jövő évi – jubileumi – tízedik rendezvényt sem.

Képes beszámolónk:

1. 114

2. 142

3. 133

4. 150

5. 111

5. 156

6. 174

7. 3332

8. 220

9. 305

10. 306

11. 316

12. 3343

13. dsc-3361

14. dsc-3493

15. dsc-3508

16. dsc-3611

17. dsc-3620

18. dsc-3146

19. dsc-3621

20. dsc-3644

21. dsc-3654

22. dsc-3665


További képeket talál a versenyről a kozmukupa.hu oldalon.

 

Módosítás dátuma: 2014. szeptember 15. hétfő, 13:41